Šah je igra na igralni deski za dva igralca. Za igranje je potrebna šahovnica s 64 črno-belimi polji (8x8) in 6 različno močnih in različno gibajočih se figur. (2x1) kralj, (2x1) dama, (2x2) trdnjavi, (2x2) lovca, (2x2) skakača in (2x8) kmetov. Vsak igralec ima na začetku 16 figur razporejenih po določenem vrstnem redu zrcalno nasproti. Prvi na potezi ima bele in drugi črne figure. NASTANEK IN RAZVOJ ŠAHA O nastanku in razvoju šaha in šahu podobnim igram je bilo napisanega že mnogo. Ključno vprašanje pri vseh pa je kdaj in iz kje izvira šah in kako se je posledično razširil po svetu. Raziskave so bile usmerjene predvsem v dva izvora informacij: arheološke najdbe in književna gradiva. Zaradi podobnosti šahovskih različic in bioloških vrst lahko o njih razmišljamo na način, kot razmišljamo o evoluciji genoma. Na Japonskem je zanimiv razvoj šaha šogi, kjer obstaja veliko različic te igre, z različnimi nenavadnimi poimenovanji figur in še bolj nenavadno različnimi pravili. Največja znana različica igre šogi je tai-kjoku šogi, ki se je igrala na igralni tabli s 36x36 polji, kjer sta imela igralca na začetku igre vsak po 402 figuri. Dr Alex Robert Kraaijeveld je s filogenetično analizo petnajstih različic igre šogi, kjer je upošteval 196 morfoloških in fizioloških lastnosti (npr. premiki figurin, pravila) prišel do zaključka, da je heian šogi najstarejša različica iger šogi, tega mnenja pa so tudi japonski zgodovinarji. Tradicionalno mnenje zgodovinarjev je, da šah izvira iz Indije v poznem 6. ali zgodnjem 7. stoletju. Vendar pa se zadnja desetletja vse bolj krepi mnenje, da šah izvira iz Kitajske. Primerjava zgodovinskih dokazov in filogenetične analize 40. šahovskih različic s celega sveta nakazuje, da šah vseeno izvira iz Indije. ZGODOVINA "V njegovem času ni bilo drugih vojn, razen tistih na osemvrstnih ploščah" Osemvrstna plošča je pesniški izraz za šahovnico, ki so ji takrat pravili aštapada. |
||